933486557      C/ Balmes 172 Principal 2ª 08006 – Barcelona info@juliafarre.es

      Dieta per perdre pes

      Reduir pes és una tasca complexa que se li resisteix a molta gent. El 90% de les consultes que atenem comparteixen aquest mateix desig. Quin és el mètode més efectiu? Quines pautes d’alimentació hauries de seguir? Quantes calories hauries de menjar? Has de prendre productes per aprimar-te? Potser ho hagis intentat en altres ocasions, pot ser que hagin anat molt bé o que no hagis tingut el resultat que esperaves. No hi ha una única manera correcta de menjar, no tots hem de menjar el mateix. Encara que sí que hi ha alguna cosa comuna: s’ha de fer de manera saludable, educativa i que persisteixi en el temps. A continuació t’explico com treballem en els processos d’aprimament i com entenem que ho hem de fer per tenir èxit.

      Com començar una dieta per perdre pes

      aprimament

      Per a nosaltres és molt important el plantejament inicial abans de començar un règim d’aprimament. Per això en la primera visita analitzarem junts 5 punts que considerem imprescindibles per afrontar el procés amb èxit:

      1. Objectiu

      Marcar un objectiu és el primer punt abans de començar. Què vols aconseguir? Pensa què és el que vols aconseguir. Alguns exemples poden ser:

      • Baixar pes.
      • Tornar al meu pes d’abans.
      • Baixar greix de la panxa.
      • Perdre 5 kg.
      • Eliminar la cel·lulitis.
      • Disminuir greix i pujar múscul.
      • Perdre volum.

      Ja saps quin és el teu? Volem escoltar-te.

      1. Confiança

      Tenir confiança en que ho aconseguiràs és bàsic però no sempre es posseeix. Si has fet altres dietes que han fracassat és probable que la teva confiança en aconseguir l’objectiu es vegi minvada. Per això és important marcar un objectiu realista, assolible, i trobar el suport necessari. Si et falta confiança en tu mateix pots confiar en un dietista – nutricionista perquè t’ajudi a aconseguir el que et proposis.

      Pot ser que hagis perdut pes sense problema moltes vegades però les adversitats apareguin a l’hora de mantenir el pes que desitges. Per aconseguir-ho cal tenir clar que després de la dieta d’aprimament ve la de manteniment, que el procés no acaba quan s’arriba al pes marcat.

      1. Impediments

      És la primera vegada que decideixes posar-te a dieta? Medita sobre quins factors creus que es podrien interposar en el teu camí a l’èxit. Has fet altres règims però al final no ha resultat com esperaves? Planteja’t què ha fallat en els teus processos d’aprimament anteriors.

      Per exemple, alguns dels obstacles més comuns poden ser: Mals horaris de feina, falta de temps, no tenir habilitats a la cuina, la vida social i familiar, passar gana, tenir ansietat pel menjar, no poder realitzar esport, que el menjar que em recomanin no m’agradi, etc.

      Coneixent bé els teus possibles punts febles ens podem anticipar perquè no et sabotegin i buscar solucions a temps. A més de proposar-te un pla d’acció diferent al que hagis fet anteriorment i no t’hagi funcionat.

      1. Motivació

      Tenir motius forts t’ajudarà a no abandonar. Has de preguntar-te a tu mateix: Per a què vull perdre pes? Quin benefici m’aportarà? Probablement busquis millorar la teva salut, sentir-te millor amb tu mateix, poder posar-te la roba que tens a l’armari, realitzar amb èxit una prova esportiva, guanyar seguretat i autoconfiança, o potser et cases l’any que ve i vols veure’t bé a les fotos. En la resposta a la pregunta hi ha les teves principals motivacions. Has de tenir-les presents durant tot el procés per mantenir les ganes i la força del primer dia. Si la teva situació personal o de salut canvia durant el tractament haurem d’analitzar noves motivacions per seguir.

      1. Expectatives

      Acabar satisfet amb els resultats depèn de les teves expectatives. T’ajudem a analitzar què és el que pots aconseguir i en quant de temps pots fer-ho. Durant tots els controls de seguiment que realitzem marquem petits objectius i anem parlant sobre les expectatives que es creen per assegurar-nos, d’una banda que “aconsegueixes el que esperes” i que “esperes el que pots aconseguir”.

      Si vols seguir una dieta per perdre pes personalitzada, contacta amb nosaltres

      Dieta efectiva per aprimar

      dieta de adelgazamiento

      Proteiques, paleolítiques, del grup sanguini, dissociades, sense hidrats de carboni, amb pastilles per aprimar… Quina és la més efectiva? Fugim de les dietes miracle! Treballem amb una dieta equilibrada i hipocalòrica saludable. Com aconseguim que perdis el pes adequat? Per començar, amb una pauta fàcil de seguir. Les nostres dietes són obertes, no confeccionem menús tancats. Els menús i les receptes només els fem servir per donar-te idees i ajudar-te a que no t’avorreixi el que menges.

      Com treballem al nostre centre de nutrició?

      Per començar no som una botiga de productes dietètics ni suplements, som dietistes – nutricionistes. La nostra feina és ensenyar a menjar bé, canviar les rutines i els hàbits, perquè perdis pes alhora que millores la teva salut.

      Realitzem una primera visita per conèixer-te i és en la segona visita on et lliurem la dieta personalitzada que hem preparat. Recomanem fer les visites de seguiment cada 2-3 setmanes, en funció de les teves necessitats, ja que hem comprovat que aquest és el temps més efectiu per tenir bons resultats. Pesar-se massa sovint no és beneficiós i, per contra, espaiar massa els controls pot fer-te sentir sol i amb falta de suport durant el procés.

      Calculem les dietes amb el mètode d’intercanvis d’aliments i les adaptem a cada persona en funció de la seva despesa energètica, gustos, activitat física, malalties i horaris.

      Com aprimar-se ràpid i de manera saludable

      Tots volem baixar de pes ràpid, però no que la nostra salut es vegi perjudicada. Per això no recomanem seguir dietes ràpides. Aquest desig d’aconseguir el teu objectiu en poc temps pot resultar una mica abstracte i generar-te expectatives que no es compliran. Què és per a tu aprimar-se ràpid? Per a cada persona anar ràpid, normal o lent es quantifica de manera diferent. I en realitat ha de ser així. És a dir, no totes les persones són capaces de perdre els mateixos quilos en el mateix període de temps. El que pot semblar lent per a un, pot ser òptim per a un altre. Per aquesta raó és imprescindible analitzar amb el teu dietista què és el que pots aconseguir.

      Es considera una pèrdua de pes saludable de 2 a 4 kg per mes, encara que en ocasions el resultat pugui ser més o menys i això no vol dir que estigui malament.

      Hi ha molts mites sobre pèrdua de pes i resultats. Per exemple es diu…

      • “A l’inici d’una dieta es perd molt de pes i després ja no”. És cert que en canviar certs hàbits es pot eliminar retenció de líquids durant la primera setmana de dieta. Això vol dir que a la bàscula es pot apreciar un canvi ràpid i motivador una mica enganyós, ja que després no es mantindrà. Per què? Perquè baixar de pes a la bàscula no sempre és sinònim d’aprimar-se. Entenem per aprimar-nos cremar greix corporal i no eliminar aigua corporal acumulada. Si se segueix de manera regular i lineal, la pèrdua de pes mensual serà semblant durant tot el procés, des del segon mes fins l’últim. Un dels motius pels quals moltes persones han experimentat una pèrdua major a l’inici de començar una dieta que després no s’ha mantingut amb el temps és la pèrdua de motivació i, per tant, el pitjor compliment de les pautes dietètiques recomanades.
      • “Per baixar de pes cal passar gana”. Aquesta afirmació és absolutament falsa. La majoria dels nostres pacients afirmen menjar més del que menjaven abans. Encara que sí cal admetre que hi ha persones que sí experimenten gana, sobretot durant les primeres 2 setmanes. Aquesta sensació anirà minvant a mesura que l’estómac es vagi acostumant a les noves quantitats i es redueixi. En aquests casos cal tenir una mica més de paciència i esperar que la sensació vagi desapareixent. A més, cal tenir present que un no ha de menjar tot el que vulgui quan vulgui, i això pot generar desitjos concrets i apetència per certs aliments.

      Exemple de menú de dieta d’aprimament

      Què menjar per aprimar-te? Hi ha moltes maneres correctes i efectives per perdre greix corporal. A continuació et detallo un exemple de menú saludable de dinars i sopars per a perdre pes:

       DINARSOPAR
      DILLUNSCarxofes al forn amb vinagreta de Mòdena i pebre negra.
      Cuixa de pollastre desossat a la planxa amb llimona. Biscotes de pa integral.
      Iogurt desnatat.
      Amanida de tomàquet, formatge fresc i fulles fresques d’alfàbrega.
      Hummus casolà amb crudités de verdures.
      Gelatina sense sucre.
      DIMARTSAmanida verda.
      Quinoa amb verdures.
      Iogurt desnatat.
      Remenat de 1 ou amb bolets i gambes. Pa.
      Iogurt desnatat.
      DIMECRESEspàrrecs verds a la planxa.
      Mongetes blanques amb cloïsses.
      Iogurt desnatat.
      Crema de carbassó, porro i patata.
      Emperador a la planxa.
      Gelatina sense sucre.
      DIJOUSAlbergínia farcida de verdures i arròs integral.
      Sèpia a la planxa.
      Iogurt desnatat.
      Espàrrecs blancs bullits amb 1 ou escalfat i biscotes de pa integral.
      Gelatina sense sucre.
      DIVENDRESPuré de carabassa i pastanaga al curri.
      Conill al forn. Pa.
      Gelatina sense sucre.
      Turbot al forn amb verdures i patata.
      Iogurt desnatat
      DISSABTEBledes amb patates.
      Filet de porc a la planxa.
      Iogurt desnatat.
      Sopa de verdures.
      Truita de patata al microones.
      Iogurt desnatat.
      DIUMENGEGraellada de verdures amb patata.
      Musclos al vapor.
      Gelatina sense sucre.
      Amanida de pasta integral amb tonyina, palets de cranc i llenties.
      Iogurt desnatat.

      Conclusions

      Si vols aprimar-te de manera definitiva a la vegada que millores la teva salut i canvies els teus hàbits no dubtis a contactar-nos. Al Centre de nutrició Júlia Farré estarem encantades de conèixer el teu cas i preparar-te la dieta que més s’adeqüi a les teves necessitats. Podem ajudar-te a perdre pes amb una dieta equilibrada i sana de manera presencial en els nostres despatxos de Barcelona o de manera online allà on et trobis.

      Júlia Farré

      Júlia Farré

      Dietista - Nutricionista

      equipo Centro Nutrición Júlia Farré

      Suscríbete a nuestra web

      Mantente informad@ de nuestras novedades y consigue material único para suscriptores.

      You have Successfully Subscribed!